Onze Reis - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jules en Vojta - WaarBenJij.nu Onze Reis - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jules en Vojta - WaarBenJij.nu

Onze Reis

Door: Een vrij gare Jules & Vojta

Blijf op de hoogte en volg Jules en Vojta

04 Februari 2013 | Taiwan, Taipei

Na een lange voorbereiding zijn we inmiddels gisteren, of voor ons gevoel vandaag heel erg vroeg, vertrokken. We zitten inmiddels op Taipei te wachten voor we het vliegtuig naar Brisbane inkunnen, het is hier half 11 ‘s avonds en we hebben de afgelopen 30 uur een uurtje of 3 (half) geslapen, dus wij zijn enorm fris en fruitig! Van Bangkok hebben we eigenlijk alleen achter de douane iets gezien, dus dat was vrij oninteressant, maar uiteraard tellen we hem toch.

Na lang twijfelen besloten we toen we er eenmaal waren toch maar Taipei in te gaan. (De overstap-lounge zat eigenlijk wel erg lekker) We denken ongeveer 3 andere westerlingen gezien te hebben in de 3 uur dat we daar waren. Het was nogal een cultuurshock, maar dan vooral het feit dat vrijwel niemand Engels sprak. We hebben 2 uur rondgewandeld op zoek naar een buskaartje, en zijn 3x door Taiwanezen die vrolijk ja knikken maar er echt niks van begrijpen de verkeerde kant op gestuurd. Eigenlijk hebben we alleen maar een bepaald klein deel van het centrum gezien (en dan de wijken waar we doorheen reden met de bus een beetje), wat heel modern was dus het is een vrij vertekend beeld dat je krijgt. Dat centrum was echt een stereotype Aziatische miljoenenstad uit films: Hoogbouw, Neonreclames, een politieagentje die midden op de kruising honderden voetgangers tegelijk naar de overkant helpt en vooraan bij elk stoplicht zo’n 20 scooters, opgesteld alsof ze gingen straatracen. Verder hebben we in 3 uur eigenlijk niet zo gek veel meegemaakt (wat een verrassing!), maar één pluspunt: We hebben letterlijk nog geen Nederlands woord gehoord!

Van huishoudelijke aard: Je kunt je ook aanmelden voor de mailinglijst als je graag volgespamd wil worden (of ons zeggen dat je erin wil) en voel je vrij te reageren! Alle reacties, kritiek, complimenten, gezeur, levensverhalen, tips, geweldige grappen, sentimentele gedachten over hoeveel we overal wel niet gemist worden (haha) enzo zijn welkom!

• 04 Februari 2013 - 16:02

Henriette De Bresser:

Ik heb geen kritiek, kompliment, tip of geweldig verhaal, maar reageer toch. Jammer dat je niets van Bangkok hebt gezien, er zijn wel mooie dingen te zien ( moet je wel even door de verkeersdrukte heenkijken en het verkeerslawaai voor lief nemen ). Jullie gaan genieten, zeker weten!

• 04 Februari 2013 - 17:53

Arja-Corinne En Sarah:

Die gekke Taiwanezen verstaan jullie hartstikke goed. Ze hebben jullie gewoon straal voor de gek gehouden!!! Hahahaha!!! Het zijn gewoon zonnebankgebruinde Nederlanders met Engels als 2e taal. Have fun, jongens! Laat het avontuur maar beginnen!

• 06 Februari 2013 - 09:30

Děda:

blahopřejeme k úspěšnému přesunu do Austrálie a děkujeme za podrobnou reportáž z cesty, stále neumíme holandsky, ale máme sličnou překladatelku Petru. Těšíme se na další zprávy a přejeme krásný pobyt u protinožců ze zasněžených životických lánů.