Auckland & Waiheke Island - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Jules en Vojta - WaarBenJij.nu Auckland & Waiheke Island - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Jules en Vojta - WaarBenJij.nu

Auckland & Waiheke Island

Blijf op de hoogte en volg Jules en Vojta

16 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Waiheke Island

Na onze geweldige avonturen in Brisbane vlogen we zondag 10 februari dan eindelijk naar Auckland, Nieuw-Zeeland! Een explosievencheck bij Vojta (toeval?) en een uitgebreide schoonmaakbeurt van onze tent verder stonden we dan eindelijk in Nieuw-Zeeland, waarna we tegen 22 uur bij ons hostel waren. Het hostel was niet echt boeiend, omdat iedereen eigenlijk minstens 23 was, waardoor we niet erg veel contact hadden afgezien van de korte (oppervlakkige) gesprekken die je overal wel met mensen hebt.

Auckland zelf was leuk, maar niet spectaculair. De standaard toeristische dingetjes gedaan zoals de Sky Tower, wat schijnbaar het hoogste gebouw op het zuidelijk halfrond is en onze tweede dag zowaar een eerste wandeling! Erg vroeg (10 uur) opgestaan en vervolgens op de gok via een park naar Mount Eden, wat we ondanks vaak fout lopen toch vonden. Hier hadden we erg mooi uitzicht over Auckland met uiteraard mooie foto’s die we door het drama-internet overal helaas niet kunnen uploaden.

Na Auckland zijn we met de ferry naar Waiheke Island gegaan. Een erg groot eiland waar we voor het eerst met alle bagage op onze rug gelopen hebben. Het was ‘maar’ 5 kilometer maar 25-30 kilo viel ons toch erg zwaar. Hier kamperen we (2persoonstent voor ons tweeën inclusief backpacks, heeeerlijk comfortabel!!) bij een ‘lodge’ met zwembad en hottub, dus dat is wel lekker. Het is echt een heerlijk zon-zee-strand eilandje, met veel bossen en mooie wandelingen. Gisteren lekker verbrand op het strand en vandaag (zaterdag) een wandeling door bossen en langs een afgelegen baai, waar we hopeloos verdwaalden en er na 3,5 uur wel klaar mee waren (wat we toch wel als een prestatie beschouwen, je hebt hier namelijk serieus veel heuvels/bergen.) Onze eerste liftervaring met een vriendelijk Nieuw-Zeelands vrouwtje beviel ook goed, dus op die manier gaan we morgen maar eens richting het noorden proberen te komen, hopelijk op naar nog meer zon, zee, strand en vrolijke avonturen! (klonk die niet heerlijk cliché?)

• 16 Februari 2013 - 10:50

Cor:

Ruilen?

• 16 Februari 2013 - 11:25

Gerda:

Ook cliche: als je vergeet te smeren (hardleers hoor), komkommer erop, doet wonderen!
    Hier is net weer een sneeuwfront gepasseerd...die zon klinkt dus heel goed, en dan zo actief ...!
    Geniet x !!

• 16 Februari 2013 - 11:46

Henriette De Bresser :

Het klinkt goed, behalve het sjouwen met de vele kilo's dan! Goede reis verder.

• 16 Februari 2013 - 15:33

Joni, Nina En Ylja :

Nicenice, klinkt goed!
    En tja, de oplossing voor de zware rugzakken incl. tent kunnen natuurlijk alleen de slimme mensen bedenken: Koop n auto!!! Is binnen 3 dagen een puinhoop.. Maar wel briljant!!!

• 16 Februari 2013 - 23:20

Maria Huijbregts:

Heel mooi, heel mooi; en ja, mensen van 23.....Da's inderdaad oud en vast niet avontuurlijk meer. We blijven het graag zo volgen....

• 24 Februari 2013 - 10:25

Fatma :

Hahahahhaa arme Vojta:( maar het klinkt goed jongens! Helaas sneeuwt het hier wederom.. Beetje jammer dit! Veeeeeeel plezierossssss adiosos xxxxxx